Na co nezapomenout na první schůzce s asistentkou...
Na seznamovací schůzce klient řekne, co ho trápí, proč si hledá asistentku a někdy má rovnou i seznam konkrétních úkolů, které by chtěl delegovat.
Může se stát, že jako klient víte, že potřebujete pomoct, ale nevíte s čím konkrétně. I to je v pořádku. Zkušená asistentka se vás vyptá na různé věci, ale i emoce spojené s konkrétními činnostmi, které děláte, a pomůže najít ty, které by mohla odbavovat ona.
Domluvíte se spolu na ceně – to je důležité hned na první schůzce, aby pak nedošlo k nějakým nedorozuměním při vystavování první faktury. Ze zkušenosti vím, že se toto děje a je to nepříjemné pro obě strany. Někdy je možné o ceně diskutovat – spousta asistentek nastavuje sazbu individuálně dle náplně a množství hodin.
Domluvíte se spolu na časových možnostech. Některé asistentky hledají práci jen na večer, jiné můžou kdykoliv, některé pracují jen v určité hodiny a dny apod. Možností je nepřeberné množství.
Domluvíte se na způsobu fakturace, smlouvě a způsobu komunikace – ideálně doporučuji max. dva kanály (někdo vyžaduje pouze písemnou komunikaci, jiný zase telefonickou) – toto je důležité nastavit hned na začátku.
Doporučuji oběma stranám – jak klientovi, tak asistentce – aby k sobě byli maximálně upřímní a otevření. Vyhnete se pozdějším nedorozuměním, které mohou vést ke zbytečnému ukončení spolupráce.
Komplexního průvodce efektivním nastavení spolupráce si můžete stáhnout ZDE, vytisknout a vzít na úvodní schůzku.