Používáme analytické cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby.
Více informací

Sháníte asistentku a...

  • … nedostali jste níže odpovědi na všechny vaše otázky?

  • … chcete provést jejím výběrem?

  • … výběr vás stresuje a vlastně nevíte, kde začít?

  • … nevíte, jaké činnosti by se daly delegovat?

Nebo potřebujete nezávislý pohled na nefungující spolupráci se stávající asistentkou?

Jsem tu pro vás se svými zkušenostmi. Nabízím krátkou půlhodinovou konzultaci, která pomůže vyřešit jednodušší problém, nebo delší hodinovou konzultaci, na které se ponoříme hlouběji do vašeho podnikání.

Potřebuji konzultaci

Často kladené dotazy

Na co nezapomenout na první schůzce s asistentkou...

Na seznamovací schůzce klient řekne, co ho trápí, proč si hledá asistentku a někdy má rovnou i seznam konkrétních úkolů, které by chtěl delegovat.

Může se stát, že jako klient víte, že potřebujete pomoct, ale nevíte s čím konkrétně. I to je v pořádku. Zkušená asistentka se vás vyptá na různé věci, ale i emoce spojené s konkrétními činnostmi, které děláte, a pomůže najít ty, které by mohla odbavovat ona.

Domluvíte se spolu na ceně – to je důležité hned na první schůzce, aby pak nedošlo k nějakým nedorozuměním při vystavování první faktury. Ze zkušenosti vím, že se toto děje a je to nepříjemné pro obě strany. Někdy je možné o ceně diskutovat – spousta asistentek nastavuje sazbu individuálně dle náplně a množství hodin.

Domluvíte se spolu na časových možnostech. Některé asistentky hledají práci jen na večer, jiné můžou kdykoliv, některé pracují jen v určité hodiny a dny apod. Možností je nepřeberné množství.

Domluvíte se na způsobu fakturace, smlouvě a způsobu komunikace – ideálně doporučuji max. dva kanály (někdo vyžaduje pouze písemnou komunikaci, jiný zase telefonickou) – toto je důležité nastavit hned na začátku.

Doporučuji oběma stranám – jak klientovi, tak asistentce – aby k sobě byli maximálně upřímní a otevření. Vyhnete se pozdějším nedorozuměním, které mohou vést ke zbytečnému ukončení spolupráce.

Jak spolupracovat s virtuální asistentkou?

  • Dlouhodobá spolupráce: může trvat měsíce, ale i roky.

  • Krátkodobá spolupráce: většinou na nějaké ohraničené období v rámci týdnů.

  • Jednorázová spolupráce: zadání jednoho konkrétního úkolu (pomoc na organizaci akce, rešerše, tvorba databáze, propojení různých nástrojů, korektura textu…).

Komunikace je jedna z nejdůležitějších věcí ve spolupráci.

Možná úplně ta nejdůležitější. Komunikace musí fungovat, měla by být pravdivá a otevřená.

Ze strany asistentky je velmi důležité sdílet s klientem stav úkolů, které jí zadal. Průběžně ho informovat o všem, co se děje, aby se na to nemusel doptávat. Pokud není asistentce cokoliv jasné, je třeba se zeptat. Nenechat to vyhnít. Nestává se, že by klient něco rád nedovysvětlil, nebo nedoplnil odborné informace.

Oboustranně je nutné komunikovat to, jak se ve spolupráci cítíte. Dávat si vzájemně upřímnou zpětnou vazbu, ať už je jakkoliv nepříjemná. Je to věc, na které se dá pracovat. A pokud ne, tak ukončete spolupráci dřív, než zabřednete do něčeho, co nebude příjemné ani jednomu z vás.

Kamarádka, nebo „pouze“ kolegyně?

Je to úplně jednoduché – každému vyhovuje něco jiného. Někdo má rád čistě formální vztah bez nahlížení do soukromí, jiný hledá spíše asistentku, která bude zároveň i kamarádka a spřízněná duše.

Obojí je možné. Je možné ve spolupráci udržet vykání, v pořádku je i tykání, pokud to tak obě strany cítí.

Jakou mají virtuální asistentky Asistentka, která pracuje převážně online bez nutnosti potkat se se svým klientem naživo. pracovní dobu?

Takovou, na jaké se domluvíte.

Každá VA Zkratka virtuální asistentky / virtuální asistence. má jiné možnosti, stejně tak klient. Spousta asistentek se přizpůsobuje dětem, může se stát, že je asistentka stále zaměstnaná na hlavní pracovní poměr a virtuální asistenci dělá po večerech.

Pracovní doba může být:

  • pevná (ohraničená časem),

  • práce po večerech,

  • práce o víkendu,

  • bez určení hranic = můžete mít asistentku, která je neustále na příjmu,

  • konkrétní pracovní interval (jednou týdně ve čtvrtek dopoledne),

  • zadání průběžného (dlouhodobého) úkolu a určení termínu, do kdy musí být hotovo.

Výhody virtuální a osobní asistence:

  • virtuální asistentka Asistentka, která pracuje převážně online bez nutnosti potkat se se svým klientem naživo. má své vybavení (počítač, telefon, licence),

  • není třeba za ni platit odvody, dovolenou, nebo pojištění,

  • VA Zkratka virtuální asistentky / virtuální asistence. fakturuje čistý odpracovaný čas (který si měří na stopkách),

  • je možné spolupracovat nárazově, dle skutečné potřeby klienta,

  • není nutné zajišťovat místo pro práci.

V blogovém článku „Co dělají virtuální asistentky Asistentka, která pracuje převážně online bez nutnosti potkat se se svým klientem naživo. a proč jsou tak důležité“ jsem se rozepsala trochu více k tomu, proč by se vám mohla asistentka hodit.

Cena za asistentku je různorodá

Začínající asistentky seženete od 300 Kč/hod., průměr je kolem 500-600 Kč/hod., zkušené ženy, které mají odborné znalosti, si řeknou o více než 1.000 Kč/hod.

Některé asistentky nabízí balíčky podle počtu odpracovaných hodin a podle toho se pak odvíjí jejich cena (čím víc nasmlouvaných hodin, tím nižší hodinovka), nebo je možné domluvit paušální platbu.

Standardně se balíčky platí předem a asistentka pak svoji práci odečítá až k nule. Je také možné fakturovat zpětně dle odpracovaných hodin.

Více informací najdete v blogovém článku ZDE.

Scroll top