Používáme analytické cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby.
Více informací

Přetížený podnikatel a první krok k úlevě – spolupráce s VA

Přetížený podnikatel a první krok k úlevě – spolupráce s VA

<p>Nevyhořel. Ale byl blízko.&nbsp;Delegováním sice nezískal volné večery, ale přestal dělat věci, které ho vysávaly. A to samo o sobě může být záchrana – když jste podnikatel, který jede naplno a nechce z toho vypadnout.</p>

Klára Robková - 14. 4. 2025

Když už bylo všeho moc... Příběh jednoho podnikatele

Před třemi lety mi přišla zpráva od jiné online asistentky s dotazem, jestli mám volnou kapacitu, že by pro mě měla ideálního klienta. Byl to přetížený podnikatel pracujícího rukama, který neuvěřitelně bojoval s nedostatkem času.

Od rána do pozdního večera byl na stavbách, za volantem, nebo u zákazníků. Nestíhal pracovní ani osobní život, neměl volné víkendy a jak se později ukázalo, nestíhal ani komunikaci s asistentkou. Neměl s asistentkou žádnou předchozí zkušenost a bylo potřeba, aby si dovolil někoho do svého podnikání pustit. Aby důvěřoval cizímu člověku. Aby si nechal pomoct.

Co dělá zkušená virtuální asistentka

Bylo potřeba, abych byla ve spolupráci s klientem aktivní. Nemohli jsme si dovolit čekat, až mi on přiřadí úkol a já ho splním. Musela jsem ho naučit delegovat. Jako šéf uměl delegovat práci na svoje lidi. Neuměl ale předávat práci asistentce. Slova administrativa a „papírování“ mu vyvolávaly stres a znamenaly něco, co musí dělat po nocích, když se vrátí po celém dni z práce domů.

Na první schůzce na mě navalil spoustu úkolů a myslel si, že to budu moci hned odbavit. Stalo se ale to, že jsme se zasekli. Já jsem neměla související informace a neznala jsem způsob jeho práce. Museli jsme začít od mini úkolů. On musel dát prioritu na komunikaci se mnou. Nejjednodušší bylo volat si, když přejížděl autem mezi zákazníky. Začali jsme tvořit systém a řád místo chaosu. Objevila se první úleva díky delegování. Momentálně spolupracujeme třetím rokem a nejednou mi přišla zpráva: „Škoda, že jsem tě nepotkal dřív“.

Virtuální asistentka může dělat spousty činností 👉🏻 podívejte se do článku zde, kde je rozepisuji dopodrobna.

Ale těmi nejcennějšími jsou: umět se na klienta nacítit, nebát se mu dát zpětnou vazbu na jeho práci, navrhnout řešení situace a být proaktivní. Nečekat na jeho iniciativu.

Tři konkrétní kroky, které změnily klientovo myšlení

  1. Audit chaosu. Sepsání všech opakujících se úkolů a úkolů, kde mi může klient předat odpovědnost.

  2. Stanovení hranic a role VA. Chce klient asistentku, která bude spíše koordinátorka, nebo chce splnit úkol a konec?

  3. Nastavení pravidelné komunikace a důvěry. Toto je proces. Dejte tomu dostatečnou péči a čas.

Jak poznat, že už je čas najmout si asistentku?

📎 Samozřejmě když nestíháte. Tady bych řekla, že je už pozdě a bude náročnější se na delegování naladit.

📎 Když rozjíždíte nějaký projekt. Chystáte online kampaň. Víte, že bude vaše podnikání růst.

📎 Začínáte cítit příznaky vyhoření.

📎 Hrnete před sebou úkoly, do kterých se vám nechce.

📎 Administrativa vám přerůstá přes hlavu.

📎 Potřebujete jednorázově pomoci s nějakým úkolem. Asistentku nemusíte mít jen na dlouhodobou spolupráci.

📩 Chcete taky najít klid v chaosu? Napište mi, poskytnu vám konzultaci, pomohu s výběrem asistentky a nastavíme spolupráci přesně podle vás.

Co si z příběhu odnést?

Delegujte, dokud nejste přetížení. Nastavení spolupráce je proces. Netlačte na sebe ani na asistentku. Do přetížení jste se nedostali ze dne na den, může se stát, že úleva také nepřijde hned. To ale neznamená, že asistentka nefunguje dobře.

Nemusíte na to být sami.

Zkuste si sepsat, co vás teď nejvíc zahlcuje – a napište mi. Společně to rozmotáme. 🚀

S kým spolupracuji?

MailerLiteFAPI
Scroll top