Když jsem začala podnikat před 3 lety, velmi rychle jsem zaplnila svoji kapacitu. Podnikám se třemi malými dětmi, takže moje kapacita je omezená, ale kdykoliv se rozhodnu ji navýšit, přijde nová spolupráce (přichází mi samy na základě doporučování, nebo mojí aktivity na sítích a jinde).
Jaké konkrétní kroky jsem udělala, abych byla tam, kde jsem teď?
Pořád se mě někdo ptá, jak jsem toho docílila. Je to v podstatě jednoduché a je to stejný vzorec, který se opakuje i u jiných podnikatelů.
Silná motivace
Vůle překračovat svůj komfort
U mě konkrétně to je být vidět na sítích, vystupovat před lidmi, navazovat kontakty, povídat si s lidmi, mluvit veřejně o tom, jak
se cítím, ukazovat i neúspěchy, říkat ne (a spousta dalších věcí, kterých se bojím, ale postupně je překonávám).
Na začátku podnikání jsem se bála být vidět stejně, jako většina jiných začínajících VA. Jsem celoživotní introvert, který má jen dva blízké kamarády a pouštění jiných lidí k sobě, je pro mě strašně náročný proces. Stejně tak říct někde svůj názor i když vím, že se neslučuje s ostatními.
Práce na psychice a duši
Tady mě nakoplo to, že mi před 5 lety ochrnula noha a já musela fungovat především jako máma dětí ve věku 3 roky a 2x1 rok. Součástí práce na sobě je už 4 roky docházení na pravidelnou terapii k psychologovi, objevování sebe sama, práce s mým prožíváním a emocemi, ale také několik terapií s Hankou Grmelovou, díky které jsem se naučila podívat se sama do sebe.
Autenticita a otevřená komunikace
To je jeden ze zásadních pilířů mého podnikání.
Vize
Nedívám se dopředu v rámci týdnů, ale měsíců a let.
Vizualizace
Udělám si čas jen sama pro sebe, najdu klidné místo a představuju si, kde chci být v budoucnu. Představuju si to tak, jako by se to už dělo teď.
Netlačím na to, když to nejde
Zkusím to jindy, nebo jinak.
Dělám chyby
Podnikatelské chyby, ale vlastně i ty životní, neberu jako chyby, ale jako zkušenosti.
Prezentace
A samozřejmě by to nešlo bez toho být vidět. Přispívat na sítě formou příspěvků, komentářů a v podnikatelských skupinách. Komunikovat s vámi ve zprávách, potkávat se s podnikateli offline (na networkingových akcích, v coworkingu), mám i papírové letáčky s odkazem na katalog, které vyvěšuji a trousím, kde to jde.
>> Tohle je moje cesta <<
Vaše může být jiná. Každý má jiné životní podmínky a možnosti, více či méně peněz, možnosti hlídání dětí, vůli jít si za svým cílem.
Také je možné, že máte problém sehnat klienty, protože v hloubi vás není virtuální asistence to, co opravdu chcete dělat. Není to pro vás činnost, při které zapomínáte na čas. Ale děláte to jen proto, že nevíte co jiného byste mohly dělat, nebo se vám to zdá jako snadná cesta, jak si přivydělat na rodičáku… Klienti to poznají.
Zkuste si udělat chvilku klidu a o samotě, zavřít si oči a samy sebe se zeptat, co opravdu chcete dělat. Ta odpověď tam někde je. Možná vás překvapí, co objevíte. A že tam vůbec není virtuální asistence…